کیهان شناسی | از جنس بینهایت...

بررسی کیهان

زمانی زمین دو قمر داشت !

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱ ق.ظ

براساس اظهارات دانشمندان متخصص ماه و قمرشناس، سیاره ما زمانی دارای دو قمر بوده است.

این دانشمندان با اشاره به این که نظریه آنها با نظریات کنونی متفاوت است. مشهور ترین نظریه امروز درباره ماه این است که قمر سیاره زمین از مواد یک جسم بزرگ کیهانی که به زمین اصابت کرده ساخته شده است.

زمین دارای یک قمر دیگر بوده که اندازه آن از قمری که امروز مشاهده می کنیم کوچکتر بوده است و تنها چند میلیون سال دوام آورده و پس از آن با قمر امروز زمین برخورد کرده و از بین رفته است.

این نظریه توسط اریک آسفانگ از دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز طی همایشی درباره ماه مطرح شد.

وی اظهار داشت که قمر دوم زمین تنها چند میلیون سال وجود داشته و پس از آن با قمر امروز که جسم بزرگتری نسبت به آن بوده برخورد داشته است.

وی افزود: این قمر با همان سرعت و فاصله در مدار زمین حرکت می کرده است که پس از آن با ماه امروز برخورد کرد و آنها با هم یکی شدند.

آسفانگ اعتقاد دارد که منظره ماه که به نظر می رسد دارای کوهستان باشد بقایای قمر کوچکتر زمین است. این قمر کوچک یک سیزدهم اندازه قمر کنونی زمین بوده است.

براساس این باور زمین و قمرهای آن بین 30 تا 130 میلیون سال پیش پس از تولد منظومه شمسی (حدود 4.6 میلیارn سال پیش) تشکیل شده اند.

پیش از زمین 9 ابر زمین به عنوان سیاره هایی که یک تا 10 برابر جرم زمین را داشتند، تشکیل شده اند.

دانشمندان هاروارد سال گذشته نظریه ای را مطرح کردند که اظهار می داشت ماه زمانی بخشی از زمین بوده و پس از آن یک جسم دیگر به زمین برخورد کرده و ماه از زمین جدا شده است.

منبع :شبکه فیزیک هوپا 

۹۲/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">