کیهان شناسی | از جنس بینهایت...

بررسی کیهان

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۲ ثبت شده است

einstein-in-gyro

در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و دایره وار است و اگر این خط کوچکی که در نظر ما مستقیم جلوه می‌کند در فضا امتداد یابد خواهیم دید که منحنی است.

- آلبرت اینشتین -

برگرفته از سایت بیگ بنگ

۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۰۴ ۰ نظر

یکی از دلایلی که فیزیک‌دانان را از قبول سفر در زمان باز می‌دارد، مسئله وجود پارادوکس‌های زمان است. برای مثال، شما اگر به گذشته سفر کنید و پدر و مادر خود را قبل از تولد خودتان به قتل برسانید، در این صورت تولد شما دیگر غیر ممکن خواهد بود. بنابراین هرگز نمی‌توانید به گذشته سفر کنید تا پدر و مادر خود را به قتل برسانید. این مسئله از این جهت اهمیت دارد که علم بر اساس ایده‌هایی که منطقا با هم سازگار باشند، شکل می‌گیرد. وجود یک پارادوکس زمان موثق، کافی است تا بتوان سفر در زمان را به کلی رد کند. در زیر پارادوکس های زمان را با هم مرور می کنیم.

۱۴ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۰۲ ۱ نظر

یک سیستم سه‌ستاره‌ای شامل دو کوتوله‌ی سفید و یک تپ‌اخترِ ابرچگال که به تازگی کشف شده و در فضایی کوچکتر از مدار گردش زمین به دور خورشید واقع است، اخترشناسان را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از اسرار کیهانی از جمله ماهیت گرانش را کاوش کنند.

یک تیم بین‌امللی از ستاره‌شناسان شامل اینگرید استیرز (Ingrid Stairs)، ستاره شناس UBC، یافته‌های خود را پنجم ژانویه در Nature منتشر کردند [1].

۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۱۳ ۰ نظر

دانشمند مشهور استیون هاوکینگ در صدد است کتاب جدیدش بنام “تاریخچه مختصر من” را که دیدگا‌ه های جالبی را در خصوص زندگی‌اش مطرح می‌کند، منتشر کند.

این دانشمند که از بیماری نورون عصبی رنج می برد، این کتاب را به طور کامل به لطف توسعه فن آوری های جدیدش نوشته است. هاوکینگ یکی از معروف ترین دانشمندان در جهان است و یک نویسنده بسیار موفق است. کتاب تاریخچه مختصر زمان بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش رفته و به ۴۰ زبان ترجمه شده است.

Stephen Hawking's Universe

استیون هاوکینگ این بار به جای نوشتن کتاب در مورد کیهان، در حال منتشر کردن کتابی در مورد زندگی اش می باشد.

۰۹ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۱۰ ۰ نظر

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری انگلیسی در مقاله‌ای که بطور آنلاین منتشر کرده، اینچنین گفته که بجای سیاه‌چاله در حقیقت «خاکستری‌چاله» وجود دارد. این ادعا بر پایه ی مقاله ی تازه ی هاوکینگ است که در آن مدعی شده در سیاهچاله “افق رویداد” وجود ندارد.

پرفسور هاوکینگ افق رویداد را یک مرز به شدت آشفته می داند که اجازه ی نشت اطلاعات از درون سیاهچاله را به بیرون می دهد.

۰۹ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۰۴ ۰ نظر