کیهان شناسی | از جنس بینهایت...

بررسی کیهان

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

هفتم اکتبر (15 مهر)، زمانی‌که آکادمی علوم سلطنتی سوئد برنده جایزه نوبل فیزیک 2014 را اعلام کند، نام یک یا چند فیزیکدان برجسته جهان در کنار نام «آلبرت انیشتین»، «ماری کوری» و «انریکو فرمی» قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تا اعلام برندگان جایزه نوبل 2014 در حوزه‌های مختلف 10 روز باقی مانده است، اما پیش‌بینی‌های مختلفی در خصوص برندگان احتمالی از سوی موسسات و نشریات علمی جهان ارائه شده‌ است.

 

کیهان شناس
۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۷:۲۰ ۰ نظر

پس از یک سفر 10 ماهه، کاوشگر ماون (MAVEN) ناسا در ساعات ابتدایی امروز (دوشنبه) وارد مدار مریخ شد تا بزودی تحقیقات علمی خود را پیرامون بخش باقیمانده از جو و رمزگشایی از اسرار تغییرات آب و هوایی این سیاره آغاز کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد، مریخ در تاریخچه باستانی خود، سیاره‌ای سرسبز و دارای رودخانه‌ها و اقیانوس‌های متعدد بوده که طی چند میلیارد سال، شرایط آب و هوایی آن از یک سیاره گرم و مرطوب به بیابانی خشک و سرد کنونی تبدیل شده است.


کیهان شناس
۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۷:۱۹ ۰ نظر

بر اساس داده‌های جدید رصدخانه اشعه ایکس چاندرا، نوعی سیاره، ستاره‌ میزبانش را وادار می‌کند مسن‌تر از عمر واقعی‌اش رفتار کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کشف نشان می‌دهد چگونه یک سیاره عظیم می‌تواند بر رفتار ستاره والدش تاثیر بگذارد. ستاره WASP-18 و سیاره‌اش به نام WASP-18b در فاصله 330 میلیون سال نوری از زمین واقع شده‌اند.

 


کیهان شناس
۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۷:۱۲ ۱ نظر