کیهان شناسی | از جنس بینهایت...

بررسی کیهان

ناسا در هنگام تعطیلی دولت آمریکا چکار می کرد؟ آنها نمی توانستند فضاپیماهایی که در میلیون ها مایل دورتر قرار دارند را خاموش کنند، بنابراین در طی 16 روزی که بسیاری از بخش های ناسا تعطیل بود ماموریت هایی مانند کاوشگر کنجکاوی در مریخ و فضاپیمای کاسینی در زحل همچنان به ارسال تصاویر به زمین ادامه دادند و کار معمولی خود را انجام می دادند. در این راستا این تصویر زیبا را فضاپیمای کاسینی، از  قطب شمال زحل به زمین ارسال کرده است.

تصویری از زحل و حلقه های زیبای آن از نمای قطب شمال این سیاره/ اعتبار عکس: NASA/JPL

این پرتره زیبا از زحل، سیاره ارباب حلقه های منظومه شمسی است که فضاپیمای کاسینی ناسا در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۳، به هنگام پرواز از بالای صفحه ی استوایی سیاره ی زحل، ۳۶ عکس از آن گرفت که ۱۲ عدد از آن ها با بهره گیری از فیلترهای قرمز، سبز، و آبی این تصویر رنگی زیبا را به وجود آوردند.

این نما از سیاره ی زحل را ما هرگز نمی توانیم از روی زمین ببینیم؛ تنها یک فضاپیما که به دور این سیاره می چرخد می تواند آن را این چنین ببیند. در این تصویر قطب شمال سیاره در رنگ‌های واقعی ، در نمایی از گرداب چرخان ابرها که ساختار شش گوش آن را پدید آورده اند، دیده می شود. این گرداب ظاهری شبیه طوفان‌های روی زمین دارد که در مقیاس بسیار بزرگتر و با سرعت چرخش شگفت‌انگیزی شکل می گیرد؛ سرعت ابرهای درخشان و نازک در لبه بیرونی طوفان حدود 150 متر در ثانیه برآورد می‌شود.

ماموریت کاسینی هویگنس یک پروژه مشترک ناسا ، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ایتالیا میباشد.

bigbangpage.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">