کیهان شناسی | از جنس بینهایت...

بررسی کیهان

طراحی آینه تلسکوپ جدید با وضوح 10 برابر هابل

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ

در نقطه عطف کلیدی برای ساخت تلسکوپی که نور بیشتری از تمام تجهیزات ساخته شده تاکنون جمع‌آوری خواهد کرد، آینه عظیم آن در یک کوره داغ قالب‌گیری می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آینه تلسکوپ غول‌پیکر ماژلان که سومین نمونه از هفت آینه اولیه برنامه‌ریزی شده برای این رصدخانه بوده، در زمان تکمیل از طول 8.2 متر و وزن 20 تن برخوردار خواهد بود.



این آینه از قطعات شیشه بوروسیلیکات ساخته شده که در معرض حرارت 2140 درجه فارنهایت در یک کوره چرخنده در آزمایشگاه آینه رصدخانه استیوارد دانشگاه آریزونا قرار می‌گیرند.

این هفت آینه پس از قالب‌گیری و پرداخت برای کار به عنوان یک آینه با قطر 24 متر تنظیم شده و پس از نصب تجهیزات و آغاز به کار در شمال شیلی در سال 2020، به تلسکوپ 700 میلیون دلاری ماژلان قدرتی 10 برابر بیشتر از تلسکوپ فضایی هابل ارائه خواهند کرد.

این وضوح با کمک هفت آینه ثانویه کوچکتر بدست خواهد آمد که به عنوان یک سیستم نوری انطباقی عمل کرده و تاثیر مات کننده جو زمین را خنثی می‌کند.

ستاره‌شناسان از تلسکوپ غول‌پیکر ماژلان برای شناسایی و توصیف سیارات فراخورشیدی، بررسی طبیعت اسرارآمیز ماده تاریک و انرژی تاریک، مطالعه فیزیک سیاه‌چاله‌ها و موارد دیگر استفاده خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">